§1: Navn og hjemsted
Foreningens navn er Reach out and touch og er hjemmehørende i Glostrup Kommune.
§2: Formål
Foreningens formål er at udbrede glæden ved at cykle og at styrke samværet omkring denne fælles interesse. Det er desuden foreningens formål at give medlemmerne mulighed for i fællesskab at dyrke deres interesse for motion. Det sociale liv og medlemmernes fælles virke, interesse og ansvar har udgangspunktet for foreningens aktiviteter.
§3: Medlemskab
Aktivt medlemskab af klubben, med aktiv deltagelse i klubbens aktiviteter, har alle personer der ønsker dette og vedkender sig foreningens formål.
Passivt medlemskab af klubben, uden deltagelse i klubbens sponserede aktiviteter, har alle der ønsker dette pg vedkender sig foreningens formål.
Medlemskabet er først aktivt når årets kontingent er indbetalt.
§4: Kontingent
Kontingentet fastsættes af bestyrelsen og godkendes på generalforsamlingen.
Kontingentet betales i 2 rater.
1. rate forfalder 1. februar. Ved betaling af 1. rate registreres man som ROAT medlem for det indeværende år.
2. rate forfalder 1. marts. Betalingen af 2. rate udløser samtidig retten til et sæt klubtøj for indeværende sæson.
Proces for betaling og bestilling af tøj fastsættes til enhver tid af bestyrelsen.
Bestyrelsen forbeholder sig ret til, at opkræve et ekstrabeløb til dækning af merudgifter ved køb af klubtøj.
§5: Indmeldelse
Ved indmeldelse betales indeværende års kontingent.
§6: Udmeldelse
Udmeldelse skal ske skriftligt til kassereren. Udmeldelsen træder først i kraft, når alle mellemværender med klubben - såvel af økonomisk, som af anden karakterer bragt i orden.
§7: Udelukkelse
Dersom et medlem modarbejder klubben eller opfører sig - såvel privat som sportsligt - på upassende måde, således, at det kan blive til skade for klubbens anseelse og renommé, og ikke kan eller vil rette sig efter de af bestyrelsen givne forbud i henhold til love og forskrifter, eller søger at oparbejde en misstemning, kan vedkommende, når flertallet af bestyrelsen stemmer derfor, udelukkes af klubben til førstkommende generalforsamling, hvor sagen tages til afgørelse.
§8: Generalforsamling
Generalforsamlingen er klubbens højeste myndighed. Bestyrelsen indkalder, under iagttagelse af klubbens vedtægter, til generalforsamling en gang årligt til afholdelse i februar måned. Generalforsamlingen varsles på klubbens hjemmeside og andre sociale medier, samt via e-mail med mindst 14 dages varsel.
Med indkaldelsen vedlægges standard dagsorden og opfordring til indsendelse af ’indkomne forslag’.
Inden generalforsamlingen afholdes, offentliggøres dagsorden med indkomne forslag + evt. bilag, samt revideret regnskab og forslag til budget.
Indkomne forslag:
Forslag, der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal være indsendt til
formanden senest 8 dage før generalforsamlingen.
Standard dagsorden:
1. Valg af dirigent og referent
2. Formanden aflægger bestyrelsens beretning.
3. Kassereren fremlægger det reviderede regnskab og budget.
4. Fastsættelse af kontingent
5. Indkomne forslag behandles.
6. Valg af bestyrelse.
6a. Valg af 2 bestyrelsesmedlemmer i ulige år
Valg af 3 bestyrelsesmedlemmer i lige år.
6b. Valg af 1-2 suppleanter for en 1-årig periode
Afvikling af generalforsamlingen
Generalforsamlingen træffer sine beslutninger med simpelt flertal. Stemmeberettigede er alle foreningens medlemmer der er fyldt 18 år. For medlemmer under 18 år, har en forældreværge stemmeretten. Stemmeretten kan kun udøves ved personligt fremmøde. Dirigenten afgør hvorledes afstemningen skal foregå. Såfremt mindst et medlem kræver det, skal der afholdes skriftlig afstemning. Hvis der er lige mange stemmer for og imod et forslag til beslutning, er forslaget ikke vedtaget. Ved valg at medlemmer til tillidsposter i klubben afgøres valget i tilfælde af stemmelighed ved lodtrækning.
§9: Vedtægtsændringer
Generalforsamlingen afgør ved simpel majoritet de forslag, som ifølge dagsordenen fremlægges til afstemning.
Ved vedtægtsændringer skal 2/3 del af de afgivne stemmer for en vedtagelse.
Blanke og ugyldige stemmesedler tæller ikke med. Vedtægtsændringer kan kun foregå på den ordinære generalforsamling. Afstemninger foregår ved håndsoprækning, dog skal en afstemning foregå skriftligt, hvis blot en person ønsker det.
§10: Ekstraordinær generalforsamling
Ekstraordinær generalforsamling kan indkaldes, når bestyrelsen finder det påkrævet, og skal indkaldes når mindst 1/3 af medlemmerne forlanger det skriftligt. En sådan generalforsamling indkaldes med samme varsel som den ordinære generalforsamling.
§11: Bestyrelsen
Foreningens ledes af en bestyrelse på 5 medlemmer, der vælges for 2 år ad gangen på den årlige generalforsamling. Bestyrelsen fordeler efter generalforsamlingen posterne mellem sig, med minimum en formad og en kasserer. Genvalg kan finde sted. Ud over de valgte bestyrelsesmedlemmer vælges 2 suppleanter, der vælges for 1 år ad gangen.
Dersom et bestyrelsesmedlem varigt eller for længere tid forhindres i at varetage sit hverv, indtræder en suppleant i bestyrelsen. Derimod tilkaldes suppleanter ikke, fordi et medlem er forhindret i at deltage i et enkelt bestyrelsesmøde. Suppleanter bliver inviteret med til bestyrelsesmøderne, men har dog ikke stemmeret.
Bestyrelsen vælger en sekretær. Det enkelte medlem kan samtidig varetage flere hverv. Alle hverv er ulønnede, dog kan bestyrelsen vælge at dække omkostninger for enkelte bestyrelsesmedlemmer. Sekretæren fører protokol over beslutninger.
På den stiftende generalforsamling vælges alle for en 2 eller 1 årig periode.
§12: Daglig ledelse
Foreningens bestyrelse, valgt på̊ generalforsamlingen, er foreningens daglige ledelse, og formanden eller kassereren tegner foreningen, det er dog den samlede bestyrelse som tegner foreningen over for Glostrup Kommune. Under formandens forfald træder næstformanden i dennes sted.
Formanden indkalder til bestyrelsesmøder, når han/hun finder det nødvendigt, dog mindst 1 gang hver anden måned hele året, eller, når to af bestyrelsesmedlemmerne skriftligt begærer det - med opgivelse af forhandlingsemnet. Et sådant bestyrelsesmøde skal indkaldes snarest.
§13: Regnskab og formue
Kassereren fører regnskabet. Klubbens regnskabsår følger kalenderåret 1/1 – 31/12.
Senest 14 dage før fastsat generalforsamlingsdato afleveres det reviderede regnskab til bestyrelsen for endelig godkendelse. Kopi skal fremlægges i klubben til gennemsyn og udlevering otte dage før generalforsamlingen og kopi fremlægges ligeledes til medlemmerne ved generalforsamlingens begyndelse.
Foreningens midler skal være indsat i et anerkendt pengeinstitut. Foreningens midler skal anvendes i overensstemmelse med klubbens formålsparagraf (§2).
Kassereren må ligge inde med det til enhver tid fornuftigt nødvendige beløb til klubbens drift, dog må den kontante kassebeholdningen aldrig overstige 2000 kr.
§14: Opløsning
Klubben kan opløses på en generalforsamling hvor mindst 1/3 medlemmer er til stede. Er dette antal ikke tilstede, kan beslutningen om opløsning træffes på en ny generalforsamling, indkaldt med 2 ugers varsel senest 2 måneder efter den første, og uanset de mødendes antal.
Ved en opløsning af foreningen, skal den formue, der måtte være til stede på opløsningstidspunktet, indsættes på Hjerteforeningens konto.